Gatebil 2008

Jag ska ta allt från början, nästan iallafall. Sagan börjar på fredag eftermiddag när en viss Olle kom förbi min enkla boning för att ta min bmw och mig hem till kristian som var i full gång med att fixa bilen inför morgondagen. Det vart lite häng i garaget med diverse folk och dom två störta jävla getingarna jag sätt i hela mitt jävla liv! Aja skit samma, iallafall så stack vi in mot stan vid 11 kvisten för att hänga lite på tålen innan natten kallade, så vart det. efter lite häng och hämtade av folk så bar det åter igen mot urskogen dalkarsberg. Där sov vi hela gänget. (nästan hela) Sen vid 4 på morgonen vaknade man av att kristian inte är den som är mycket för att smyga. så då gick jag upp och satte mig inne i huset en stund. vid halv 6 var alla pigga och krya och vi började ge oss iväg. Bortåt Karlskoga hade jag och olle (som åkte min bill) tappat bort dom andra i kristians bil, så vi låg på som attan mot Karlstad för att efter några mil få reda på att dom stannat för att tanka så vi hade lyckats dra på oss ett sablans försprång. iaf så slöt vi upp igen vid norska gränsen. Då fick vi veta att det var lite krångel med kristians bil då kylaren inte längre vill vara funktionell. well well cykelställ. "Skit samma" sas det och det fortsattes åka, cirkus nån halv mil in i Norge hände detta :



Så det var bara för dom i den bilen att ansluta sig till dom 2 resterade bilarna och lämna den strandade 740in på plats,
I detta skede var det inte många mil kvar tills vi anlände till slutdestinationen därför hände det inte så mycket värt att nämna mer,

här följer lite filmer jag filmat:









Början av dagen var det relativt bra väder på så det rök och var riktgit häftigt att se, tyvärr så började det regna som satan och det vart inte alls lika fränt att se längre, ingen rök och väldigt halt för förarna, dock var ju det lite roligt också eftersom det vart ett par avåkningar då.


Hemgång vid 5 nångång, stannade till vid burgerking direct efter sverige gränsen (man kan inte äta i norde pga deras sjukt höga prislappar:D) Sen vart det 70-90 blås hela vägen hem bakom 740in som nu bärgades hem till dalkars.

Skoj dag det måste jag säga, 60 rullade mil i beemern, vet inte om det kan bli bättre;) haha

Kommentarer
Postat av: Småland

det såg bra fränt ut, måste ha varit en upplevelse :D

2008-09-08 @ 21:54:05
Postat av: Pomme

Aa det var det:) synd att det ragnade bara

2008-09-10 @ 13:27:23

Skriv en rad för helsike!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0